شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 24,109
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,534,387
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 145
کاربران حاضر: 147
چالش های مدیریتی توسعه خوشه های کسب و کار
چکیده:

خوشه ها یک گروه نزدیک از نظر جغرافیایی از شرکت های به هم مرتبط و موسسات مربوط در یک زمینه خاص هستند که به طور بالقوه ای به علت مزیت های یک جا بودن نظیر شبکه ها، دانش خارجی، تغییرپذیری سرمایه انسانی و غیره بهره ورتر از دیگر شرکت ها هستند. امروزه توسعه از طریق خوشه ها نقش محوری و بارزی در سیاستهای اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته ایفا می نماید. تراکم جغرافیایی می تواند به طور بالقوه ای به شرکت های کوچک در غلبه بر محدودیت های مربوط به اندازه و افزایش توسعه تکنولوژی و ارتقاء توانایی های خود برای رقابت در بازارهای محلی و جهانی کمک کند. نزدیکی جغرافیایی همچنین امکاناتی را برای شرکت های محلی و بین شرکت ها و از طریق موسسات محلی ایجاد می کند. در این مقاله خوشه های کسب و کار و مواردی که در هر خوشه باید مورد توجه قرار گیرد بررسی شده اند و چالش هایی که سبب آن می شوند یعنی تمرکز جغرافیایی، تخصصی شدن، بازیگران خوشه، همکاری و پیوند درون خوشه و رقابت و پویایی آن، حجم ضروری برای تولید، چرخه عمر خوشه و نوآوری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند . در نهایت به بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات کاربردی، و بالاخره پیشنهادات مرتبط با پیگیری تحقیقات مشابه در آینده پرداخته شده است

فرمت مقاله:  pdf همراه با لوگوی کنفرانس
کلید واژه: چالش های مدیریتی، کسب و کار، توسعه خوشه
نویسنده(گان): کاظم روانستان
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه