بنابرنظر اقتصاددانان، کارآفرینی موتور محرکه کشور قلمداد می کنند. درواقع کارآفرینی عامل توسعه اقتصادی و فرایند تولید ثروت دانش و اشتغال است که می تواند پیامدهایی نظیر افزایش بهره وری، ایجاد ثروت و رفاه را به دنبال داشته باشد. در سراسر دنیا، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی درتوسعه کارافرینی، جایگاه خاص خود را دارند. امروزه نیاز کشور به توسعه کارآفرینی درتمامی عرصه ها به خصوص دانشگاه ها بیش از پیش احساس میگردد. یکی از راه های موثر دراین زمینه ایجاد و توسعه مراکز کارآفرینی در دانشگاه هاست. براین اساس مقاله حاضر ضمن بیان مفهوم کارآفرینی دانشگاه ها و کارآفرینی، به بیان ضرورت آموزش کارآفرینی، اهداف آن در دانشگاه ها و مرکز کارآفرینی پرداخته و درانتهای مقاله نتیجه گیری و پیشنهادات بدین منظور براساس مصاحبه انجام شده ارایه می گردد فرمت مقاله: pdfهمراه با لوگوی کنفرانس