فرهنگ کارآفرینی سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی دومقوله مهم رفتار هستند که امروزه درحوزه تئوری های مدیریت رفتار سازمانی ازجایگاه ویژه ای برخوردارند. این دو مبحث دارای نقاط مشترک فراوانی هستند که به نظر می رسد برهم تاثیر گذار باشند. با توجه به اهمیت این دو مقوله مهم رفتاری، دراین مقاله که مبتنی بر پژوهشهای میدانی در سازمان جهاد کشاروزی استان قم می باشد، تلاش گردیده ضمن تعریف روشن از مساله ادبیات مربوط به این دو مقوله با تاکید بر مطالعاتی که به ارتباط این دو مفهوم باز می گردد، مورد بررسی قرارگیرد. سپس اهداف تحقیق مدل مفهومی و فرضیات تحقیق، روش تحقیق جامعه آماری و نمونه های مورد مطالعه و روش تجزیه تحلیل داده ها درقالب متدولوژی تحقیق تبیین شده است. فرمت مقاله: pdfهمراه با لوگوی کنفرانس