شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 44,532
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,645,904
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 241
کاربران حاضر: 241
استقرار پارادایم آموزش کارآفرینی مبتنی بر مدل یادگیری دانشجو محور در نظام آموزش عالی ایران
چکیده:

آموزش کارآفرینی فرایند نظام مند آگاهانه و هدف گرا است که طی آن افراد غیرکارآفرین، ولی دارای توان بالقوه به صورتی خلاق تربیت می شوند. همچنین آموزش کارآفرینی را می توان از عوامل اصلی توسعه قابلیت های ایجاد ارزش اقتصادی دانست. آموزش کارآفرینی ابزار کارامدی برای دولت ها و دانشگاه ها برای توسعه اقتصاد دانش محور است. آنچه دراین دوره ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، اهداف آموزشی، مناسب بودن محتوای دوره های آموزشی، کارآفرینانه بودن شیوه های تدریس، ایجاد و گسترش مفهوم و فرهنگ کارآفرینی درمحیط دانشگاه، ایجاد تحرک برای توسعه اقتصادی، ترغیب دانشگاه ها به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزش کارآفرینی، گسترش پژوهشها درخصوص کارآفرینی و کارآفرینان، حمایت های اطلاعاتی مشاوره ای و مالی لازم به منظور راه اندازی فعالیت های کارآفرینانه از سوی دانشجویان و دانش آموختگان، توجه به ترکیب اعضای برگزارکننده دوره ها و فعالیت های آموزشی کارآفرینی، اثربخشی دوره های کارافرینی، تطبیق و هماهنگی دوره های آموزشی و تسهیل شرایط کارافرینی و ارایه راه کارهای آن. موارد یاد شده با یکدیگر به منظور تریبت دانش آموختگان کارآفرین است.
فرمت مقاله:  pdf همراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: کارآفرینی، آموزش کارافرینی، آموزش عالی، موانع و راهکارها
نویسنده(گان): حبیب ابراهیم پور، محمدعلی رمضانی، سجاد حبیبیان، معصومه جانعلی راده چوبستی
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.