امروزه اهمیت کارآفرینی از سطح سازمان ها نیز فراتر رفته است، چرا که کارآفرینی فراتر ازیک فعالیت صرفا اقتصادی یا تجاری است و انگیزه های ناشی از آن در تمام قسمت های جامعه نفوذ کرده است. کارآفرینی درخلا اتفاق نمی افتد، بلکه در یک محیط واقعی و در یک دنیای واقعی روی می دهد. مهمترین بخشی که می تواند یک شکوفایی پایداری را به وجود بیاورد تولید است. بخصوص آن بخشی از اقتصاد تولیدی ای که متکی به دانش و علم است. فعالیتی که هم تولیدی هم علمی و هم اقتصادی است دانش بنیان است. با تغییر نگرش و چشم انداز دانش آموختگان از کارجویی به کارآفرینی دردنیای امروز، دانشگاه و دانش آموخته ای نسبت به سایرین دارای مزیت رقابتی است که درحل مسائل عملی محدوده تخصصی خود مهارت داشته و موفق عمل کند. برای این منظور دانشگاه با تکیه بر رسالت خود یعنی آموزش و پژوهش، راه کاربردی نمودن و بهره برداری از قابلیت های ایجاد شده در دانش آموختگان را از طریق ایجاد شرکت های تعاونی دانش بنیان هموار نموده و باعث رشد مستمر دانشگاه صنعت دولت و سایر بخشهای جامعه گردد. فرمت مقاله: pdf همراه با لوگوی کنفرانس