هدف این مطالعه بررسی تجربی تاثیر بازارگرایی و یادگیری گرایی سازمان برشناسایی فرصت کارآفرینی است. بویژه آن درنظر دارد اثرمیانجی یادگیری گرایی سازمان بر رابطه بین بازارگرایی سازمان و شناسایی فرصت را کاوش کند. جامعه آماری تحقیق را مدیران، کارشناسان و کارآفرینان بیست و شش شهرک صنعتی استان فارس تشکیل می دهند. 300 مدیر و کارشناس و 100 کارآفرین این شهرک ها نمونه آماری تحقیق را تشکیل دادند. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده و بوسیله ضریب همبستگی پیرسون و مدلسازی معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته های تحقیق نشان داد که بازار گرایی بر یادگیری گرایی و یادگیری گرایی برشناسایی فرصت کارآفرینانه به طریق معنی داری تاثیر دارد. درحالیکه بازارگرایی برشناسایی فرصت تاثیر معنی داری ندارد. بعلاوه نتایج تحقیق نشان داد که یادگیری گرایی سازمان رابطه بین بازارگرایی سازمان و شناسایی فرصت کارآفرینی را به طریق کامل میانجی گری می کند. فرمت مقاله: pdfهمراه با لوگوی کنفرانس