هدف این پژوهش بررسی رابطه ای بین ذهنیت فلسفی با تمایل به کارافرینی مدیران مدارس متوسطه پسرانه ناحیه یک شهر ارومیه درسال تحصیلی 91-90 می باشد. این پژوهش با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و معاونان مدارس متوسطه پسرانه که 116 نفر می باشند که با استفاده از جدول مورگان 81 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه ذهنیت فلسفی 60 سوال و ضریب پایایی 0/78 و پرسشنامه کارآفرینی با 24سوال با پایایی 0/84 می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها با روش های آماری توصیفی شامل فراوانی انحراف معیار میانگین و آمار استنباطی شامل همبستگی پیرسون، آزمون تی مستقل، تحلیل واریانس یک راهه مورد بررسی قرارگرفتند. نتایج نشان داد که رابطه معناداری بین ذهنیت فلسفی با میزان کارآفرینی مدیران و معاونان وجود دارد فرمت مقاله: pdfهمراه با لوگوی کنفرانس