شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 52,267
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,653,639
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 101
کاربران حاضر: 102
نقش سرمایه اجتماعی سازمانی در بهبود کارآفرینی سازمانی
چکیده:

درعصر حاضر و دراقتصاد دانشی برخلاف اقتصاد صنعتی عامل انسانی و اجتماعی جز مهمترین دارایی های سازمانی محسوب می شود و موفقیت بالقوه سازمان ها ریشه در قابلیت اجرایی آنها دارد. درهمین راستا کارآفرینی سازمانی نیز در تکیه بر توسعه محصولات و خدمات جدید نوآوری درمحصولات و خدمات و همچنین ایجاد واحدهای جدید کاری درعرصه سازمانی دارد، درنهایت خواهد توانست مزایای رقابتی پایدار را برای سازمان ها به ارمغان آورد. براین اساس هدف اصلی این پژوهش همانا مطالعه رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی درشرکت های دولتی استان گیلان است. جامعه آماری این تحقیق شامل 323 نفر از مدیران شرکت های دولتی بود که با توجه به نمونه گیری صورت گرفته 181 نفر از این تعداد به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج بیانگر آن است که بین سرمایه اجتماعی و ابعاد آن که شامل بعد شناختی و بعد ساختاری است با کارآفرینی سازمانی رابطه ای مثبت مستقیم و معنادار وجود دارد.

فرمت مقاله:  pdfهمراه با لوگوی کنفرانس
کلید واژه: سرمایه اجتماعی، کارآفرینی سازمانی، بعدشناختی، بعدساختاری، شرکت های دولتی
نویسنده(گان): مهرداد گودرزوند چگینی ، سجاد صالحی کرد آبادی
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.