درعصر حاضر و دراقتصاد دانشی برخلاف اقتصاد صنعتی عامل انسانی و اجتماعی جز مهمترین دارایی های سازمانی محسوب می شود و موفقیت بالقوه سازمان ها ریشه در قابلیت اجرایی آنها دارد. درهمین راستا کارآفرینی سازمانی نیز در تکیه بر توسعه محصولات و خدمات جدید نوآوری درمحصولات و خدمات و همچنین ایجاد واحدهای جدید کاری درعرصه سازمانی دارد، درنهایت خواهد توانست مزایای رقابتی پایدار را برای سازمان ها به ارمغان آورد. براین اساس هدف اصلی این پژوهش همانا مطالعه رابطه سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی درشرکت های دولتی استان گیلان است. جامعه آماری این تحقیق شامل 323 نفر از مدیران شرکت های دولتی بود که با توجه به نمونه گیری صورت گرفته 181 نفر از این تعداد به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج بیانگر آن است که بین سرمایه اجتماعی و ابعاد آن که شامل بعد شناختی و بعد ساختاری است با کارآفرینی سازمانی رابطه ای مثبت مستقیم و معنادار وجود دارد.