کارآفرینی ازجنبه های مختلف مورد توجه قرارگرفته است. یکی ازاین جنبه ها بعد روانشناختی و ویژگیهای فردی کارآفرینی می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش فارغ التحصیلان دانشگاهی نسبت به کارآفرینی انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش ازنوع توصیفی و پیمایشی و جامعه آماری فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان پلدختر می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی با حجم 150نفر انتخاب و مورد مطالعه قرارگرفتند. نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که بین متغیرهای مهارتهای کارآفرینی، انگیزه های درونی فارغ التحصیلان دانشگاهی، برداشت ذهنی از جذاب بودن کارآفرینی، خودکارآمدی، انتظار خلاقیت و هنجار اجتماعی با نگرش فارغ التحصیلان دانشگاهی به کارآفرینی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد، اما بین متغیر انگیزه بیرونی با نگرش فارغ التحصیلان دانشگاهی به کارآفرینی رابطه معنی داری وجود ندارد و این فرضیه تایید نمی گردد.