سرعت تغییرات به قدری افزایش یافته که زمان موجود برای کسب تجربه و دانش در سازمان از میان رفته است. سازمان ها باید محصولات خود را متفاوت کنند یا اینکه در حداقل زمان و هزینه ممکن آن را تولید نمایند. مدیریت تکنولوژی، مدیریت دانش و مدیریت نوآوری سه مفهوم اساسی و مورد نیاز سازمان ها در محیط رقابتی و پرتلاطم کنونی می باشد و به کارگیری صحیح و همزمان این سه می تواند زمینه سازی موفقیت سازمان یابد. این مقاله با استفاده از مرور ادبیات مرتبط با موضوع دیدگاه های تئوریکی مختلف را مورد مطالعه قرار داده است و سپس با استفاده از روش بسط و بهبود تئوری های موجود همزمان روابط متقابل سه مفهوم مدیریت تکنولوژی، مدیریت دانش و مدیریت نوآوری را مورد توجه قرار داده که درنتیجه آن مثلث تعامل این سه حاصل شده است. با توجه به اینکه تحقیقات پیشین هیچ یک تاکنون تاثیر همزمان این سه روش مدیریتی بریکدیگر را مورد بررسی قرار نداده اند، همین امر را می توان جنبه نوآوری این تحقیق دانست فرمت مقاله: pdfهمراه با لوگوی کنفرانس