در فضای نوین اقتصاد جهانی دستیابی به مزیت رقابتی پایدار در گرو ایجاد ظرفیت و توانایی سازمان در توسعه و استفاده صحیح از منابع سازمان به ویژه منابع دانش محور است. با توجه به رشد چشمگیر نیاز بازارهای جهانی به استفاده ازخدمات این دست سازمان ها تحلیل فرصت ها و تهدیدات و همچنین تدوین استراتژی های رقابتی برای سازمان های دانش محور با تاکید برمدیریت دانش ضرورت می یابد. مدیریت استراتژیک به مجموعه ای از تصمیمات گرفته شده توسط مدیریت گفته می شود که جهت تعیین اهداف بلندمدت سازمان و ابزاری برای دستیابی به این اهداف است. هنگامی که ماموریت سازمان مشخص می شود، استراتژیها برای دنبال کردن آن ماموریت توسعه می یابند. کارآفرینی استراتژیک مفهومی نوظهور و ترکیبی از مفاهیم کارآفرینی و مدیریت استراتژیک می باشد که در دهه اخیر مورد توجه محققین قرارگرفته است. تاکنون تحقیقات اندکی درحوزه کارآفرینی استراتژیک به انجام رسیده است، بنابراین انجام تحقیقات گسترده دراین زمینه ضروری به نظر می رسد. نتتیجه مطالعات اخیر در حوزه کارآفرینی نشان می دهد که نداشتن دیدگاه استراتژیکی درفعالیت های کارآفرینانه باعث وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر سرمایه ای و معنوی به کارآفرینان در برخی فعالیت های کارآفرینانه بالاخص فعالیت های کارآفرینانه نوپا شده است. فرمت مقاله: pdfهمراه با لوگوی کنفرانس