شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 06 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,692
بازدید دیروز: 22,643
بازدید کل: 157,744,632
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 239
کاربران حاضر: 239
کارآفرینی استراتژیک و مزیت رقابتی
چکیده:

در فضای نوین اقتصاد جهانی دستیابی به مزیت رقابتی پایدار در گرو ایجاد ظرفیت و توانایی سازمان در توسعه و استفاده صحیح از منابع سازمان به ویژه منابع دانش محور است. با توجه به رشد چشمگیر نیاز بازارهای جهانی به استفاده ازخدمات این دست سازمان ها تحلیل فرصت ها و تهدیدات و همچنین تدوین استراتژی های رقابتی برای سازمان های دانش محور با تاکید برمدیریت دانش ضرورت می یابد. مدیریت استراتژیک به مجموعه ای از تصمیمات گرفته شده توسط مدیریت گفته می شود که جهت تعیین اهداف بلندمدت سازمان و ابزاری برای دستیابی به این اهداف است. هنگامی که ماموریت سازمان مشخص می شود، استراتژیها برای دنبال کردن آن ماموریت توسعه می یابند. کارآفرینی استراتژیک مفهومی نوظهور و ترکیبی از مفاهیم کارآفرینی و مدیریت استراتژیک می باشد که در دهه اخیر مورد توجه محققین قرارگرفته است. تاکنون تحقیقات اندکی درحوزه کارآفرینی استراتژیک به انجام رسیده است، بنابراین انجام تحقیقات گسترده دراین زمینه ضروری به نظر می رسد. نتتیجه مطالعات اخیر در حوزه کارآفرینی نشان می دهد که نداشتن دیدگاه استراتژیکی درفعالیت های کارآفرینانه باعث وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر سرمایه ای و معنوی به کارآفرینان در برخی فعالیت های کارآفرینانه بالاخص فعالیت های کارآفرینانه نوپا شده است.
فرمت مقاله: pdfهمراه با لوگوی کنفرانس

کلید واژه: استراتژیک، کارآفرینی، مزیت رقابتی
نویسنده(گان): مرتضی خزایی پول، هادی زارعی، محمد صادق دهقان، امیرحسین کریمی، یوسف زرنگاریان
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه