شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 51,173
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,652,545
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 71
کاربران حاضر: 72
تاثیر هوش سازمانی بر کیفیت خدمات از منظر تئوری مبادله اجتماعی
چکیده:

هوش سازمانی به معنای کسب دانش جامع از همه عوامل اثر گذار بر سازمان نظیر مشتریان، رقبا، محیط اقتصادی ، محیط فرهنگی ، فرایندهای سازمانی (مالی، اداری، حفاظتی، تولیدی، منابع انسانی، و ...) است که تاثیر بسزایی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی دارد. در واقع هوش سازمانی مدیران را برای تصمیم‌گیری هوشمندانه در سازمان توانمند می‌سازد. مبادلات اجتماعی رهبر- پیرو که به آن رابطه متقابل رهبر- پیرو نیز می گویند، تحلیل می کند که چگونه رهبران در طول زمان روابط اجتماعی متقابل و مختلفی با کارکنان برقرار میکنند و چگونه این روابط بر رفتارهای آینده ی طرف مقابل تاثیرگذار است. در واقع این نظریه معتقد است رفتار سرپرستان و مدیران در یک واحد کاری از سوی کارمندان به شکل های مختلفی ادراک می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر هوش سازمانی بر کیفیت خدمات صورت گرفته است. ابعاد هوش سازمانی ؛ هوش عاطفی، هوش معنوی و هوش فرهنگی در نظر گرفته شده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی- اجرا شده است.

کلید واژه: هوش سازمانی، کیفیت خدمات، تئوری مبادله اجتماعی
نویسنده(گان): مهدی اسماعیلی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.