با توجه به گسترش روزافزون استفاده از کار تیمی در سازمانهای دانش محور در عرصه های گوناگونی همچون آموزش، پزشکی، پژوهش، دفاعی و .. در این پژوهش تلاش می شود تا به آسیب شناسی کار تیمی در سازمانهای دانش محور پرداخته شود. در ادامه کار، به منظور گروه بندی این موانع از مدل سه شاخگی استفاده شده است. نوع پژوهش، از لحاظ هدف کاربردی و روش آن بر اساس نحوه گردآوری داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش مشتمل بر اساتید دانشگاه، متخصصان و مدیران سازمانهای دانش محور است که در حیطه پژوهش صاحبنظرند. نمونه آماری پزوهش شامل 24 نفر از جامعه آماری فوق الذکر بوده که به روش گلوله برفی انتخاب گردیده اند. در این پژوهش ابتدا به روش تحلیل محتوا، 130 مانع کار تیمی مورد شنالسایی قرار گرفتند. سپس کدهای اولیه چندین مرتبه مورد تحلیل و بازبینی قرار گرفته و 22 مولفه شناسایی شد. سپس جهت آزمون نتایج از تکنیک دلفی فازی استفاده گردید. درنهایت 14 عامل به عنوان موانع کار تیمی، در سازمانهای دانش محور ایران شناسایی و در سه شاخه محتوایی، ساختاری و زمینه ای دسته بندی شدند. فرمت فایل: PDF