شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,746
بازدید دیروز: 17,614
بازدید کل: 152,250,236
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 30
کاربران حاضر: 30
کاربست EPC برای توسعه دانش در پرتو استعاره کولاژ (مورد مطالعه: علم اداره) /*
چکیده:

قابل تامل است که تولید علم ایران در رشته های گوناگون علمی چشمگیر بوده است، اما نقش ایران در تولید علم اداره جهان، بسیار محدود بوده است. این مهم بر فاصله میان ایران و سایر کشورهای جهان از حیث دانش اداره دلالت دارد. در چنین شرایطی، چاره ای جز انتقال دانش و استقراض یافته های علمی کشورهای پیشرفته تر نیست و مساله بومی سازی همچنان باقی می ماند. در پژوهش حاضر در پرتو رویکردی هرمنوتیکی، پژوهشگران مترصد ارائه تفسیری پدیدارشناسانه به منظور ایجاد و ساخت ادراکی درست از کاربست EPC برای توسعه دانش در سایه استعاره کولاژ هستند. بدین منظور و برای پیوند میان گزاره های انتزاع شده در فرایند پژوهش و تحت تاثیر معرفت شناسی تعقلی، از روش تحلیلی منطقی استفاده شده است. بدین نحو که با کاربست استعاره کولاژ در فهم نظریه های علمی، پرورش مدیران و نظریه پردازانی هنرمند مدنظر قرار گیرد. بدین ترتیب، دانش اداره در سطح جهان تولید می شود و در مخازن بزرگ مدیریت دانش جهانی انباشته می گردد. مدیران و نظریه پردازان ایرانی باید به گونه ای پرورش یابند که بتوانند با ترکیب و تلفیق این یافته ها در زمان حال و در لحظه عمل، به خلق کولاژهایی از نظریه های جدید بپردازند و مجموعه هایی از نظریه های ترکیبی، بازپرداخته یا نوپرداخته را مدنظر قرار دهند. تا بدین ترتیب بتدریج، مجموعه متنابه مسائل اداری کشور در مسیر حل، باز تعریف و توسعه قرار گیرد.
فرمت فایل: PDF
 

کلید واژه: EPC ، استعاره کولاژ، دانش اداره، توسعه دانش
نویسنده(گان): علی اصغر سعدآبادی (فرستنده)، علی اصغر پورعزت، هاشم سوداگر
منبع: ششمین کنفرانس مدیریت دانش، ارسالی فرستنده
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 3200
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.