شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 50,770
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,652,142
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 125
کاربران حاضر: 125
فرهنگ سازمانی مبتنی بر معنویت و معناجویی در کار
چکیده:

معنویت در محیط کار ، از مفاهیم تازه ای است در حوزه ی مطالعات رفتار سازمانی ، که در سالیان اخیر در ادبیات مدیریت و کسب و کار در غرب ظهور کرده است و حتی از آن به عنوان یک پارادایم جدید نیز یاد می شود. معنویت در محیط کار با رویکرد های مختلفی بررسی شده است. از سوی دیگر فرهنگ سازمانی ، سیستمی از استنباط مشترک است که اعضاء نسبت به یک سازمان دارند . ریشه موفقیت ها و شکست های سازمان را می توان در فرهنگ یک سازمان جستجو کرد . از این رو فرهنگ به عنوان مجموعه ای از ارزش های مشترک ، هنجارها، قوانین ، آداب و رسوم یک ملت یا یک واحد که قابل انتقال به نسل های بعدی نیز می باشد به طرز عمیقی متأثر از جریان معنویت و ارزش های معنوی سازمان می باشد. هدف این مطالعه صرف نظر از رویکردهای مختلف معنویت در سازمان، مروری بر حوزه ی ادبیات معنویت و فرهنگ سازمانی است و تلاش بر این است تا بتوان به تحلیل و بررسی تأثیر معنویت بر فرهنگ سازمانی پرداخت . روش تحقیق توصیفی – تحلیلی و بر اساس مطالعات کتابخانه ای است. یافته های تحقیق نشان می دهد معنویت در کار ، توصیف تجربه کارکنانی است که کارشان ارضا کننده ، با معنا و هدفمند است و باعث یکپارچگی ، تمامیت، کار با معنا ، فراتر رفتن از خود و در نهایت فرهنگ مبتنی بر ارزشهای الهی و عملکرد بالا در سازمان می شود.
فرمت مقاله: WORD

کلید واژه: معنویت محیط کاری ، فرهنگ سازمانی ، ارزش های اخلاقی
نویسنده(گان): مهدی اسماعیلی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.