معنویت در محیط کار ، از مفاهیم تازه ای است در حوزه ی مطالعات رفتار سازمانی ، که در سالیان اخیر در ادبیات مدیریت و کسب و کار در غرب ظهور کرده است و حتی از آن به عنوان یک پارادایم جدید نیز یاد می شود. معنویت در محیط کار با رویکرد های مختلفی بررسی شده است. از سوی دیگر فرهنگ سازمانی ، سیستمی از استنباط مشترک است که اعضاء نسبت به یک سازمان دارند . ریشه موفقیت ها و شکست های سازمان را می توان در فرهنگ یک سازمان جستجو کرد . از این رو فرهنگ به عنوان مجموعه ای از ارزش های مشترک ، هنجارها، قوانین ، آداب و رسوم یک ملت یا یک واحد که قابل انتقال به نسل های بعدی نیز می باشد به طرز عمیقی متأثر از جریان معنویت و ارزش های معنوی سازمان می باشد. هدف این مطالعه صرف نظر از رویکردهای مختلف معنویت در سازمان، مروری بر حوزه ی ادبیات معنویت و فرهنگ سازمانی است و تلاش بر این است تا بتوان به تحلیل و بررسی تأثیر معنویت بر فرهنگ سازمانی پرداخت . روش تحقیق توصیفی – تحلیلی و بر اساس مطالعات کتابخانه ای است. یافته های تحقیق نشان می دهد معنویت در کار ، توصیف تجربه کارکنانی است که کارشان ارضا کننده ، با معنا و هدفمند است و باعث یکپارچگی ، تمامیت، کار با معنا ، فراتر رفتن از خود و در نهایت فرهنگ مبتنی بر ارزشهای الهی و عملکرد بالا در سازمان می شود. فرمت مقاله: WORD