شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,219
بازدید دیروز: 27,693
بازدید کل: 152,035,241
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 117
کاربران حاضر: 117
بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع و ترفیع) بر رضایت مشتریان (مورد مطالعه: مشتریان میادین میوه و تره بار و ارزاق مشهد)
چکیده:

این پژوهش جهت بررسی تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر رضایت مشتریان با اقتباس از مدل په الیانگ (2007)، شکل گرفته است. بدون شک، آگاهی از تاثیر تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر رضایت مشتریان می تواند نقش با اهمیتی در طراحی مناسب و دقیق استراتژی های لازم برای جذب مشتریان و در نتیجه تاثیر و بازدهی بالاتر استراتژی های به کار رفته داشته باشد. برای جمع آوری داده ها از روش نمونه گیری تصادفی ساده و برای تحلیل داده ها از نرم افزارهای اسمارت پی.ال.اس و اس.پی.اس.اس استفاده شد. در نتیجه بررسی ها و تحلیل های انجام شده این نتایج حاصل گردید که عناصر آمیخته بازاریابی بر رضایت مشتریان تاثیر معناداری دارد و همچنین با توجه به اینکه ضریب مسیر حاصل شده نیز مثبت می باشد، این تاثیر معنادار و مثبت است. به این ترتیب هر کدام از عناصر محصول، قیمت، توزیع و ترفیع بر عنصر رضایت مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد.

کلید واژه: عناصر آمیخته بازاریابی، محصول، قیمت، توزیع، ترفیع، رضایت مشتریان
نویسنده(گان): مهدی زارع پور (فرستنده)، طاهره نبی زاده
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 8000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.