مهمترین هدف تحقیق حاضر تعیین رابطه بین «رهبری خدمتگزار» و تعهد سازمانی کارکنان بنیاد مسکن اردبیل بود. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بوده که رهبری خدمتگزار به عنوان متغیر مستقل یا پیش بین و تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری، به عنوان متغیرهای وابسته یا ملاک مورد بررسی قرار گرفتند. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان زن و مرد اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به تعداد 191 نفر می باشد که با استفاده از فرمول کوکران 127 نفر به عنوان نمونه آماری و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه رهبری خدمتگزار قلی پور و همکاران (1388) که اعتبار آن 91 صدم و پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی آلن ومیر استفاده شد که اعتبار آن از طریق آلفای کرونباخ 75 صدم مورد تأیید قرار گرفت. در نهایت اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای سنجش سؤال ها از آزمون همبستگی اسپیرمن برای تعیین رابطه بین متغیرها و از آزمون فریدمن برای اولویت بندی آنها استفاده شده است و نتایج نشان دهنده این است که بین تعهد عاطفی و تعهد مستمر کارکنان و رهبری خدمتگزار رابطه وجود دارد، ولی بین تعهد هنجاری کارکنان و رهبری خدمتگزار رابطه وجود ندارد. و همچنین از لحاظ اولویت؛ مؤلفه تعهد عاطفی در الویت نخست، و مؤلفه تعهد هنجاری در اولویت آخر قرار داشت.