شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,040
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,539,727
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 59
کاربران حاضر: 59
بررسی نقش رهبری خدمتگزار بر تعهد سازمانی کارکنان بنیاد مسکن استان اردبیل
چکیده:

مهمترین هدف تحقیق حاضر تعیین رابطه بین «رهبری خدمتگزار» و تعهد سازمانی کارکنان بنیاد مسکن اردبیل بود. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بوده که رهبری خدمتگزار به عنوان متغیر مستقل یا پیش بین و تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری، به عنوان متغیرهای وابسته یا ملاک مورد بررسی قرار گرفتند. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان زن و مرد اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به تعداد 191 نفر می باشد که با استفاده از فرمول کوکران 127 نفر به عنوان نمونه آماری و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه رهبری خدمتگزار قلی پور و همکاران (1388) که اعتبار آن 91 صدم و پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی آلن ومیر استفاده شد که اعتبار آن از طریق آلفای کرونباخ 75 صدم مورد تأیید قرار گرفت. در نهایت اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای سنجش سؤال ها از آزمون همبستگی اسپیرمن برای تعیین رابطه بین متغیرها و از آزمون فریدمن برای اولویت بندی آنها استفاده شده است و نتایج نشان دهنده این است که بین تعهد عاطفی و تعهد مستمر کارکنان و رهبری خدمتگزار رابطه وجود دارد، ولی بین تعهد هنجاری کارکنان و رهبری خدمتگزار رابطه وجود ندارد. و همچنین از لحاظ اولویت؛ مؤلفه تعهد عاطفی در الویت نخست، و مؤلفه تعهد هنجاری در اولویت آخر قرار داشت.

فرمت فایل: WORD
کلید واژه: رهبری خدمتگزار ، تعهد سازمانی ، کارکنان بنیاد مسکن
نویسنده(گان): علی فولادی صلوات ، علی جهانگیری (فرستنده)، مقصود کیومرثی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه