شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,719
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,507,208
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 60
کاربران حاضر: 60
هوش فرهنگی در مدیریت منابع انسانی (شایستگی جدید مدیران)
چکیده:

هوش فرهنگی(CQ) دارای سه بعد1-شناختی(مغزی) 2- انگیزشی(قلبی)و 3- رفتاری(جسمی)است که مدیران و کارکنان با دارا بودن میزان مناسبی ازآن می توانند در فرهنگ ها و موقعیت های مختلف که سازمانهای امروزی را فرا گرفته به خوبی ایفای نقش نمایند.هوش فرهنگی پدیده ای است که در افراد و نیروی کارمتبلور و معنا پیدا می کند و بیش از هر چیز مدیران منابع انسانی را در سازمان ها به چالش واداشته است.در این راستا مدیریت منابع انسانی با در نظر گرفتن این مهم در فرایند مدیریت خود از جذب تا ترک سازمان _ با در نظر گرفتن صلاحیت هوش فرهنگی در امر استخدام، آموزش های مناسب،دربکارگیری افراد و در ارزیابی و جبران خدمات نیروی انسانی خود_ می تواند از عامل استراتژیک منابع انسانی به عنوان اصلی ترین منبع مزیت رقابتی در فعالیت های بین المللی بهره ها ببرد. ما در این مقاله هوش فرهنگی را تعریف و به بررسی این مفهوم جدید در عرصه ی مدیریت پرداخته و بویژه بر مدیریت منابع انسانی و جایگاه هوش فرهنگی در این مقوله تاکید خواهیم داشت. معیارهایی برای جذب افراد مناسب با توجه به عامل هوش فرهنگی معرفی کرده و شیوه ها و مراحل توسعه آن را بیان می کنیم. در نهایت مدلی نیز با در نظر گرفتن پدیده ی هوش فرهنگی در مدیریت منابع انسانی ارایه خواهد گردید.
فرمت مقاله PDF و دارای پس زمینه می باشد

کلید واژه: هوش فرهنگی، مدیریت منابع انسانی، سازمان، فرهنگ
نویسنده(گان): ابوالفضل زمانی، غلامعلی طبرسا
منبع: مجله تدبیر (ارسالی نویسنده)
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 5
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه