شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,124
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,509,613
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 62
کاربران حاضر: 63
مقایسه تطبیقی نقش مدیریت دانش و اقتصاد دانشی در کسب مزایای رقابتی
چکیده:

در ابتدای هزاره سوم شاهد تغییرات بسیار و سریعی در سازمانها و سبک­های مدیریتی بوده ­ایم بطوریکه سازمانها برای دستیابی یه مهمترین هدف خود که بقا می­ باشد، باید به فکر سازگاری با این شرایط و تجهیز خود به ابزار مورد نیاز باشند. در این عصر که عصر اطلاعات و دانش نامیده می­ شود، دانش می­تواند مزیت رقابتی سازمان­ها تلقی شده به آنها توانایی حیات، رقابت و پیشی گرفتن از سایرین اعطا کند. از سوی دیگر در اقتصاد دانشی، توسعه اقتصادی دستخوش تغییرات بسیار شدید می‌شود و به علت تحولات تکنولوژی و رقابت، چرخه حیات کالاها در آن بسیار کوتاه مدت است و انتخاب نوع کالا نیز کاملا مشتری محور است. تاکید اقتصاد دانشی فقط تولید و توزیع اطلاعات و دانش نیست بلکه نکته مهم به کارگیری آنها است، یعنی استفاده موثر و به کارگیری انواع مختلف دانش در تمام فعالیت‌های اقتصادی، که لزوم وجود مدیریت دانش را روشن می­ کند. بر این اساس این مطالعه ضمن بیان تعاریف و تاریخچه مدیریت دانش و اقتصاد دانشی به بیان جایگاه آن­ها در سازمان و مدیریت آن پرداخته و با مطالعه ادبیات و تجارب سازمانهای پیش­رو در این زمینه به مقایسه نقش مدیریت دانش و اقتصاد دانشی، مشخصه های هر یک از آن­ها و پیش ­نیازهای آن­ها برای کسب مزایای رقابتی در سازمان­ها می ­پردازد.
فرمت فایل: PDF

کلید واژه: دانش، مدیریت دانش، اقتصاد دانشی، مزیت رقابتی، مقایسه تطبیقی
نویسنده(گان): فاطمه سلیمانی روزبهانی (فرستنده)، اصغر خیری اصل، ساناز نیک قدم حجتی
منبع: ارسالی نویسنده (ششمین کنفرانس مدیریت دانش)
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 4800
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه