شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 11,806
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,665,809
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 118
کاربران حاضر: 118
ساخت و هنجاریابی مقیاس زیرساخت‌های مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف ساخت و هنجاریابی مقیاس زیرساخت‌های مدیریت دانش انجام شده است. ابتدا مبانی نظری و تئوری مدیریت دانش بر مبنای نظریه‌های گوناگون و تحقیقات مختلف تدوین شد. پس از آن بر اساس نظریه‌های مختلف­ گویه­هایی برای سنجش مدیریت دانش تهیه شد. روایی محتوایی گویه ­ها، با نظر خواهی از متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. پرسشنامه تهیه شده، در مرحله اول روی نمونه 100 نفری از کارکنان اجرا شد و در مرحله اول ضریب اعتبار کم شد که بعد از حذف سؤال‌ها ضریب اعتبار آزمون 79/0 به دست آمد. با توجه به همبستگی هر سؤال با کل آزمون که مقدار آن کمتر از 50/0 بود، 16 تا از سؤال‌ها حذف شدند و 26 سؤال به عنوان سؤال‌های پرسشنامه باقی ماند. تحلیل عاملی سؤالات مدیریت دانش بیانگر این بود که بیش از 70 درصد واریانس مدیریت دانش، با مقیاس ساخته شده تبیین می‌شود. پس از چرخش عوامل، همبستگی میان هر سؤال با هر عامل در بهترین حالت مشخص گردید. که بر اساس آن شش عامل نام‌گذاری شدند. برای هنجار یابی، پرسشنامه روی 260 نفر از کارکنان اجرا و جدول نرم به تفکیک جنسیت تهیه شد. در نهایت می‌توان از این پرسشنامه برای اندازه گیری میزان استقرار مدیریت دانش سازمان‌ها برای انجام پژوهش‌های گوناگون استفاده کرد.
فرمت فایل:WORD

کلید واژه: مدیریت دانش، هنجاریابی و آموزش و پرورش
نویسنده(گان): علی جهانگیری (فرستنده)، جمال معمر حور
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 3500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.