شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,185
بازدید دیروز: 25,555
بازدید کل: 151,981,155
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 73
کاربران حاضر: 74
پذیرش موبایل بانک رمز موفقیت در بانکداری هزاره سوم
چکیده:

امروزه فراگیری استفاده از گوشی همراه زمینه ساز فرصتی است تا موسسات مالی و بانکها در محیط پرتلاطم رقابتی از آن به نفع خود بهره جویند. هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر نگرش نسبت به استفاده و هنجار های ذهنی بر قصد استفاده از موبایل بانک در صنعت بانکداری الکترونیکی می باشد و به آزمون پنج فرضیه می پردازد. قابل ذکر است که، پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات علّی است؛ و به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی بوده و از مدل یابی معادلات ساختاری برای بررسی روابط بین اجزای مدل بهره برده است؛ جامعه آماری در این تحقیق، مشتریان بانک های خصوصی شهرستان اراک در سال 91 می باشند. برای رسیدن به اهداف تحقیق، تعداد 400 پرسشنامه بین مشتریان بانک های خصوصی شهرستان اراک توزیع گردید که از این مقدار، تعداد 384 پرسشنامه آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیق فرضیه تاثیر سودمندی ادراک شده بر روی قصد استفاده از همراه بانک قبول واقع نشد و چهار فرضیه دیگر مورد تایید قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش گویای این مساله است که سهولت استفاده ادراک شده به عنوان یکی از پیش فرض های نگرش افراد در استفاده از موبایل بانک و قصد استفاده از این خدمات نوین بانکی مطرح می باشد.
فرمت فایل: PDF

کلید واژه: موبایل بانک، سودمندی ادارک شده، سهولت ادراک شده، قصد استفاده، نگرش
نویسنده(گان): ماندانا پناهی وانانی (فرستنده)، رضا شعبانی
منبع: نخستین کنفرانس ملی توسعه مدیریت پولی و بانکی
موضوع: پول و ارز و بانکداری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.