شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,107
بازدید دیروز: 19,379
بازدید کل: 151,859,651
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 51
کاربران حاضر: 53
مدیریت دانایی
چکیده:

امروزه سازمانها دریافته اند که هیچ چیز بــــه اندازه دانایی نمیتواند آنها را در دنیای رقابتی مطلوب قرار دهد. لذا بیش از هر چیز کارکنان سازمان به عنوان صاحبان دانایی و مهمترین سرمایه سازمان مورد توجه قرار گرفته اند، و مدیریت دانایی به عنوان ابزاری که میتواند دانایی موجود را گردآوری و نظم و پویایی بخشیده و در کل سازمان اشاعه دهد اهمیت یافته است. رشد و تغییرات سریع در تمام جوانب زندگی بشر وهمچنین تغییر در عوامل تولید ازضرورت های پیدایش مدیریت دانایی هستند وتعاریف گوناگونی دراین خصوص ارائه شده است که در کل همه ی آنها حول این محور بحث می کنند که دانایی یک سرمایه ی ارزشمند است که باید مدیریت شود. منابع دانایی سازمانی شامل سیستمها و منابع انسانی می باشدونیز رابطه معنی داری بین فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانایی وجود دارد. با توجه به اینکه ماهیت دانایی صریح و ضمنی متفاوت است فرایند مدیریت دانایی برای آنها متفاوت خواهد بود. وهمچنین اشاعه اطلاعات و تقسیم آن، سطح خلاقیت و نوآوری را درمیان کارکنان افزایش می‏دهد.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: دانایی، مدیریت، مدیریت دانایی، سازمان، منابع انسانی
نویسنده(گان): زهرا کاظمی، فریده عبدالهی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: تئوریهای مدیریت
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 8000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.