شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,897
بازدید دیروز: 24,315
بازدید کل: 152,085,763
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 70
کاربران حاضر: 70
ملت سازی در اندیشه و اخلاق حکمرانی امام خمینی (ره) /*
چکیده:

اهتمام به ملت­سازی مستلزم فراهم آوردن مجموعه عواملی است که ممکن است در هم­افزایی خود به تحقق ملتی واحد بینجامد. یک ویژگی مهم فراگرد ملت‌سازی توسعه ارزش و هدفی مشترک است؛ هدفی دست یافتنی که از طریق ساماندهی خردمندانه ملت، مقدمات کامیابی در تحقق آن فراهم شود. در این مسیر، امام خمینی الگویی از رهبر خردمند و تلاشگری را نمایان ساخت که بنابر تأیید صاحبنظران با اتکا بر ایمان و توان راهبری خویش و با الگوگیری از سنت معصومین علیهم السلام توانست ملت ایران را بسیج کند و متحد و هدفمند برای رسیدن به اهداف مشترک به بذل جان و مال برانگیزد. در این مقاله تلاش شده است تا با استفاده از روش داده بنیاد، الزامات ملت سازی و بسیج ملت ایران در سیره حکمرانی ایشان رصد شود؛ لذا در این پژوهش ابتدا با استفاده از روش اقدام‌پژوهی تاریخی و تفسیری، شاخصهای ملت‌سازی پایدار در اندیشه‌های امام خمینی (ره) مورد شناسایی و سپس کدهای اولیه با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA چندین مرتبه مورد تحلیل و بازبینی قرار گرفت و در نهایت 20 مضمون پایه از مجموعه داده‌ها شناسایی شد. در پایان با مراجعه به خبرگان و استفاده از شیوه دلفی فازی، ضریب اهمیت و تأثیر این عوامل مورد بررسی و تأیید نهایی قرار گرفت.
برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس به صفحه شخصی رفته و با انتخاب گزینه افزایش اعتبار نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نموده و بعد از شارژ حساب خود فایل را دانلود کنید.

کلید واژه: ملت در اندیشه امام خمینی (ره)؛ حکومت و ملیت در بیانات امام خمینی (ره)؛ ملت­سازی براساس داده­های دینی؛ حکمرانی اسلامی و اندیشه امام خمینی(ره)؛ ملت سازی
نویسنده(گان): غزاله طاهری عطار, علی اصغر سعد آبادی (فرستنده), علی اصغر پورعزت
منبع: فصلنامه مدیریت اسلامی
موضوع: مدیریت اسلامی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 26
قیمت (تومان): 2600
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.