شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 30,691
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,797,571
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 176
کاربران حاضر: 176
تعیین و رتبه بندی معیارهای خط مشی گذاری مصرف انرژی در ایران برای تحقق عدالت بین نسلی بر مبنای ملاحظات اخلاقی /*
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف تعیین و رتبه‌بندی معیارهای خط‌مشی‌گذاری مصرف انرژی در ایران برای تحقق عدالت بین‌نسلی انجام پذیرفته است. جامعه آماری این پژوهش متخصصین و اساتید حوزه خط‌مشی‌گذاری و برنامه‌ریزی انرژی هستند که در وزارت نیرو، موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و دانشگاه شریف فعالیت می‌کنند. نمونه تحقیق از روش نمونه‌گیری غیراحتمالی هدفمند انتخاب شد. بعد از بررسی ادبیات موضوع و مطالعات مشابه، معیارهای خط‌مشی‌گذاری انرژی با توجه به ملاحظات اخلاقی و عدالت بین‌نسلی تعیین گردید. نوع تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و روش آن بر اساس نحوه گردآوری داده‌ها، پیمایشی است. برای اولویت‌بندی کردن کلیه معیارها و زیرمعیارها از تکنیک AHP و نرم افزار اکسپرت چویس استفاده شده است. در این اولویت‌بندی، معیار پایداری با ارزش نسبی 0.488 بیشترین و به ترتیب کفایت 0.240، مشارکت 0.139 و در آخر انسجام با مقدار 0.132 قرار گرفتند. بعد از تلفیق و مقایسه گزینه‌ها، در نهایت انرژی‌های تجدیدپذیر با ارزش نسبی 0.491 بهترین گزینه و بعد از آن سوخت‌های فسیلی با 0.28 و انرژی هسته‌ای با 0.229 قرار دارند.
برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس به صفحه شخصی رفته و با انتخاب گزینه افزایش اعتبار نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نموده و بعد از شارژ حساب خود فایل را دانلود کنید.
 

کلید واژه: انرژی هسته‌ای، انرژی‌های تجدیدپذیر، سوخت‌های فسیلی، خط‌مشی¬گذاری انرژی، عدالت بین‌نسلی،
نویسنده(گان): علی اصغر پورعزت، محمد کوهی خور ، علی اصغر سعدآبادی (فرستنده)
منبع: نشریه انرژی ایران
موضوع: خط مشی گذاری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.