تحقیق حاضر بر آن است که تبلیغات را بر اساس مدل AIDA مورد ارزیابی قرار دهد تا مشخص نماید چه اندازه بر مشتریان تاثیر داشته است. بر این مبنا ابتدا پیشینه تحقیق مورد بررسی قرار گرفته سپس با استفاده از منابع مختلف به جمع آوری اطلاعات پرداخته شد. به منظور گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای حاوی47 سوال در بین205 نفر از نمونه های آماری (مشتریان بانک انصار) توزیع گردید. نتایج حاصل از t دو جمله ای نشان می دهد که تبلیغات بانک انصار در جذب مشتریان اثرگذار بوده و مراحل مدل آیدا را با موفقیت طی نموده است فرمت فایل: WORD