نقش و حساسیت مدیریت امور مالی و اعتباری و ارائه خدمات متناسب با نیازهای مختلف اقشار جامعه از اهداف کلان سیاستگذاری امروز کشورمان میباشد برای تحقق اهداف فوق پرداختن به نظام بانکی کارآمد و پیشرفته و مبحث بانکداری الکترونیکی اجتنابناپذیر میباشد. بدیهی است که برای توسعه تجارت الکترونیکی در کشور، ورود به بازارهای جهانی، عضویت در سازمانهایی نظیر سازمان تجارت جهانی و داشتن نظام کارآمد بانکی از الزامات اساسی به شمار میرود. توسعه بانکداری الکترونیکی مستلزم برخورداری از زیرساختهای مناسب فنی، اقتصادی و نیروی انسانی میباشد و برای حصول این اهداف تأمین بسترسازی مناسب برای استقرار بانکداری الکترونیکی ضروری مینماید. در دو دهة گذشته تجارت الکترونیکی در کشورهای پیشرفته و درحالتوسعه رشد فرایندهای داشته است. تجارت الکترونیکی، احتیاج به نظام پرداخت الکترونیکی پیشرفته دارد. بانکداری الکترونیکی از زمانی که مسئله تجارت الکترونیکی مطرح شد دارای اهمیت ویژهای گردیده است به طوری که افراد بدون مراجعه به شعب بانکها و فقط با استفاده از خطوط پر سرعت مخابراتی به بانکها وصل شده و با اشاره چند کلید میتوانند پول از حساب خود دریافت نموده و یا به هر بانکی در هر کشوری منتقل نمایند. شیوه فوق بطور 24 ساعته و طی تمامی روزهای سال فعال بوده و افراد بدون هیچگونه محدودیتی امکان دسترسی به پول خود را داشته و دارند. بنابراین در این تحقیق به بانکداری الکترونیکی و چگونگی توسعة آن میپردازیم سپس به طور تخصصی در مورد ایران، بحث میشود و مشکلاتی که در راه رسیدن به بانکداری الکترونیکی وجود دارد را بررسی میکنیم. فرمت فایل: WORD