در گذشته کلیه مراحل اجرایی یک پروژه تعمیراتی اعم از زمان بندی ، مراحل انجام پروژه ، ارتباط بین قسمتهای مختلف و جمع آوری و ثبت اطلاعات، بصورت سنتی و کم و بیش ناقص انجام می شد. امروزه اهمیت اقتصاد باعث رشد و تکامل ارتباطات و استفاده روز افزون از فناوری اطلاعات در همه شئون کار و زندگی از جمله برنامه ریزی شده است . با توجه به تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز و80000 بشکه میعانات گازی به ارزش حدود 5 میلیون دلار( به قیمت متوسط جهانی ) در فاز 2 و 3 پارس جنوبی ، برنامه ریزی و اجرای منظم تعمیرات اساسی در این دو فاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوریکه بازای هر روز تعجیل درزمان تعمیرات در هر فاز بیش از 2 میلیون دلار صرفه جویی اقتصادی حاصل می شود.در یک سیستم برنامه ریزی صحیح، پیاده سازی ارتباط مناسب جهت تبادل اطلاعات میان ارکان پروژه از ضروریات می باشد . تکنولوژی اطلاعات ابزار سودمندی است که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از تکنولوژی اطلاعات ، یک پروژه تعمیراتی کاملا منظم و در کمترین زمان انجام می شود . تهیه یک سازمان مناسب، گردش کار، سیاست گذاری مبتنی بر اصول فنی، استفاده از نرم افزارهای مدیریت تعمیرات و نرم افزارهای برنامه ریزی ، مقدمه اجرای یک برنامه تعمیراتی منظم و بهینه می باشد .در این مقاله نحوه تعریف هر پروژه و برنامه ریزی آن و زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم بکار گرفته شده در فاز 2و 3 پارس جنوبی مورد بررسی قرار می گیرد.