در دنیای امروز واژه ی "نام تجاری" از جمله واژگانی است که روز به روز بر کاربردش افزوده گردیده تا جایی که گاهی از این واژه به غلط استفاده می شود. نام تجاری علاوه بر یک نام همیشه جلوه ای تصویری نیز از خود ارائه می دهد. به عبارت دیگر به نوعی یک نماد، طرح، علامت تجاری و نیز یک نشان تجاری منحصر به فرد است. بنابراین می توان تعریف استاندارد نام تجاری را به صورت زیر نیز عنوان کرد: "نام تجاری، نام و یا نمادی است که با هدف فروش محصولات یا خدمات به کار برده می شود." البته واضح است که هدف از ایجاد یک نام تجاری، فراتر از فروش کالاها و خدمات است و یک نام تجاری قدرتمند قادر است نقش گسترده تری را در یک کسب و کار ایفا کند. در ادامه این پژوهش به این موضوع می پردازیم.