شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 50,913
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,652,285
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 133
کاربران حاضر: 133
فرهنگ در بازاریابی
چکیده:

برخی اندیشمندان سده ی نوزدهم میلادی ، به ویژه فلاسفه و جامعه شناسانی مانند کانت ، و مارکس بر آن بودند که با گذشت زمان و تحول جامعه های بشری ، نقش و تاثیر فرهنگ های مختلف مانند دین ، قومیت و ملیت در زندگی اجتماعی کم رنگ شده و یک جامعه ی جهانی ، بدون تمایز و شکاف های اجتماعی – فرهنگی شکل خواهد گرفت. اعضای جامعه ی آرمانی این گونه دانشمندان و نظریه پردازان که شکل گیری آن را گریز ناپذیر می دانستند . انسان هایی بودند که در درجه ی نخست به واسطه ی انسان بودن و داشتن علاقه ها و مسائل مشترک جهانی هویت می یافتند . نه بر پایه ی خاستگاهها و ویژگی های فرهنگی . این گونه پیش بینی های خوش بینانه به میزان اندکی واقعیت یافته است اما این فقط یک روی سکه است . بر خلاف پیش بینی های اشاره شده در دهه های پایانی قرن بیستم ، جهان شاهد برجسته شدن فرهنگ بوده است . پایان جنگ سرد و افول سیاست طبقاتی نیز این فرایند را شتاب بخشیده است . این برجستگی فزاینده بیشتر جوامع جهان را کم و بیش در بر گرفته است و به کشور یا منطقه ی خاصی محدود نمی شود . و از آنجا که بازاریابی نیز فعالیتی است که بدون توجه به فرهنگ و آشنایی با آن امکان انجام ان نیست ، در این پژوهش سعی شده است با مروری بر عنصرهای تشکیل دهنده فرهنگ و اجزای خرده فرهنگ به بررسی نقش آن در بازاریابی بپردازیم
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: فرهنگ، بازاریابی، فرهنگ در بازاریابی
نویسنده(گان): آیلین رضاقلی بیگی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 59
قیمت (تومان): 4200
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.