شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,959
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,607,331
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 491
کاربران حاضر: 492
سازمان یادگیرنده چگونه شکل می‌گیرد؟ درس‌هایی برای مدیران آموزشی
چکیده:

مسئلۀ اصلی مطالعه حاضر این بود که سازمان یادگیرنده چگونه شکل می‌گیرد؟ در پاسخ به این سوال، این فرض منطقی مطرح شد که آموزش فراشناخت، راهی برای کمک به سازمان‌ها در تبدیل منابع انسانی، به راهبران یادگیری فردی است. از این طریق، ظرفیت یادگیری سازمانی ارتقا می‌یابد و زمینۀ شکل گیری سازمان یادگیرنده ایجاد خواهد شد. بدین منظور در این مطالعه که به روش مروری-تحلیلی انجام شد، پس از بررسی معتبرترین منابع مرتبط، ربط و اثر فراشناخت بر یادگیری فردی با تاکید بر یادگیری خود راهبر و همچنین ربط و اثر دو عامل فراشناخت و یادگیری خود-راهبر در شکل‌گیری ظرفیت یادگیری سازمانی تحلیل شد. نتیجه مطالعه نشان داد که مهارت‌های فراشناخی مقدمه ایجاد سازمان یادگیرنده است. بنابراین برای تسهیل تبدیل به سازمان یادگیرنده، اهداف اولیه و مهم سازمان باید مبتنی بر ایجاد و افزایش مهارتهای فراشناختی در افراد سازمان باشد. از سوی دیگر مشخص شد که برنامه یادگیری مبتنی بر خود در افزایش این مهارتها موثر است و نهایتا ایجاد یک برنامه سازماندهی برای تبدیل یادگیری فردی به یادگیری سازمانی یاری رسان خواهد بود.

کلید واژه: سازمان یادگیرنده، آموزش‌های سازمانی، فراشناخت، یادگیری خود راهبر، ظرفیت یادگیری سازمانی
نویسنده(گان): محمود فیروزیان اصل ، علی صادق پورآذری (فرستنده)
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.