شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,541
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,509,030
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 106
کاربران حاضر: 107
نقش مدیریت دانش سازمانی در افزایش میزان تولید شرکت های قطعه ساز مرتبط با صنعت خودرو
چکیده:

بهره برداری حداکثری از ظرفیت های تولیدی واحدهای صنعتی، همواره از دغدغه های مدیران و موضوع مهمی برای پژوهشگران بوده است. در شرایط حاضر که بر استفاده بیشتر از توانایی ها و سرمایه های ملی در تولید تاکید می شود، این امر اهمیت فراوانی پیدا می نماید. از این رو پژوهش حاضر به بررسی نقش مدیریت دانش سازمانی در افزایش میزان تولید بهره ور واحدهای قطعه‌ساز در صنعت خودرو می پردازد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه پرسنل شاغل در شرکت های منتخب می باشند. نمونه گیری به روش طبقه ای بوده که برای 230 نفر از کارکنان خطوط تولید، و 77 نفر از مدیران، کارشناسان و متخصصین فنی، پرسشنامه مجزا در دو بازه زمانی مختلف توزیع گردید. یافته های پژوهش نشان داد، از نگاه کارکنان، به ترتیب مولفه های انتقال و بکارگیری دانش و از نگاه مهندسین و مدیران، مولفه های ذخیره سازی و بکارگیری دانش از متغیرهای مدیریت دانش بیشترین نقش را در افزایش میزان تولید این کارخانه ها دارند. با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، تاثیر عواملی نظیر تامین مواد اولیه، مشتریان، انگیزه های افراد و مسائل سیاسی بین المللی به عنوان متغیرهای مزاحم در روند انجام این پژوهش، نیز مورد توجه پژوهشگران بوده است. در پایان نیز پیشنهاداتی برای اثرگذاری بهتر و بیشتر نتایج پژوهش ارائه گردید.

کلید واژه: مدیریت دانش، تولید، صنعت خودرو
نویسنده(گان): عادل صلواتی، بنیامین مالکی، روح اله رحمتی نیا
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه