ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 48,804
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,650,176
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 59
کاربران حاضر: 59
تعداد دریافت: 19
تعداد بازدید: 2700
مدلی برای رتبه بندی شرکتها بر مبنای مدل تعالی EFQM
چکیده:
از جمله مشکلات مهم امروز صنعت کشور عدم رقابت پذیری می باشد. یکی از ارکان این مشکل بزرگ عدم شفافیت بازار می باشد. منظور اینکه اطلاعات به اندازه کافی در محیط بازار وجود ندارد. لذا معاملات و مبادلات با کارایی بالا انجام نمی شود. در صورتیکه اطلاعات موجوددر بازار افزایش یابد، از یک طرف مشتریان خریدهای بهینه تری را انجام خواهند داد و از طرف دیگر تولیدکنندگان نیز ترغیب می شوند که برای حفظ یا افزایش سهم بازار خود تلاش بیشتری نمایند. این مسئله(عدم شفافیت بازار) برای شرکت های انفورماتیکی کشور نیز مطرح بوده است. در این مقاله جستجویی گسترده در ارتباط با سابقه رتبه بندی در دنیا، تکنیک ها و متدولوژ یهای رتبه بندی و مدل های ارزیابی سازمان انجام گرفته است. خروجی این کار توسعه مدلی جهت رتبه بندی شرکت ها بوده است. دراین مدل یک شرکت بر اساس سه حوزه ورودی، پردازش و خروجی مورد بررسی قرار می گیرد. سپس یک تکنیک کمی، مدل مذکور را تکمیل نموده است. در نهایت نیز نمره هر شرکت بر اساس جذابیت سرمایه گذاری محاسبه شده و بر مبنای آن رتبه بندی شرکتها صورت گرفته است.
کلید واژه:
رتبه بندی، مدل EFQM، مدل سیستمی، شرکتهای انفورماتیکی
نویسنده(گان):
حسین صفری، فرشید حسینی، علی آذری
منبع:
چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
موضوع:
مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
9
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
274 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved