در حال حاضر موضوع ارزش ویژۀ برند از دیدگاه مشتریان، مورد توجّه بسیاری از محقّقین علم بازاریابی قرار گرفته است.هر چه ارزش نام و نشان تجاری در ذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت می تواند در سایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. ارزش ویژه نام و نشان تجاری یکی از دارایی هایی است که هم ارزش شرکت را حفظ می کند و هم وفاداری مشتریان را به دنبال خواهد داشت. این مفهوم شامل ابعادی نظیر کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند، آگاهی از برند و تداعی برند می باشد. در این تحقیق مروری، به بیان نظرات محققین و صاحب نظران علم بازاریابی (در زمینه رفتار مصرف کننده) در مورد مفهوم ارزش ویژه برند می پردازیم و پس از بیان و بررسی چند مدل معروف ، تعاریف ابعاد ارزش ویژه برند را ارائه خواهیم داد. از جمله مدل های ارائه شده در این تحقیق می توان به مدل آکر، مدل کلر، مدل لاسر و مدل یوو اشاره کرد. فرمت: PDF