در این پژوهش به بررسی رابطه میان مولفه های سرمایه فکری و تاثیر آن بر بازارگرایی در شرکت بیمه ایران پرداخته شده است. جامعه آماری شامل 144 نفر از کارکنان شرکت مرکزی بیمه ایران بوده که با بهره گیری از آزمون همبستگی پیرسون مشخص شد، میان ابعاد سرمایه فکری و بازارگرایی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بدین معنی که هر اندازه وضعیت سرمایه فکری در شرکت بیمه بالا بوده، به تبع آن روحیه بازارگرایی در آن شرکت هم بالاتر بوده است. در نهایت مشخص شد از میان ابعاد سرمایه فکری سرمایه مشتری از وضعیت مساعدتری نسبت به دو سرمایه دیگر برخوردار بوده و مشتری گرایی هم به عنوان یکی از ابعاد بازارگرایی، از موقعیت مناسبی برخوردار بوده است. در پایان پیشنهاداتی برای تقویت این رابطه ارائه گردید.