شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,258
بازدید دیروز: 27,693
بازدید کل: 152,035,280
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 94
کاربران حاضر: 94
اثر تکنولوژی های سلف سرویس بر رضایت مشتریان از خدمات بانکی
چکیده:

هدف از این تحقیق، بررسی آثار ابعاد کیفیت خدمات و فناوری های خود- خدمت بر رضایت مشتریان در صنعت بانکداری خصوصی ایران (بانک قوامین) می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی بوده که از روش های پیمایشی (پرسشنامه)، جهت گردآوری داده های مورد نیاز برای توصیف متغیرهای تحقیق و تبیین روابط بین آنها استفاده شده است. واحد تجزیه و تحلیل در این پژوهش، مشتریان خدمات بانکی می باشند که در مجموع 510 نفر پاسخگوی پرسشنامه ها بودند. برای توصیف داده ها از جداول توزیع فراوانی و در مرحله استنباط داده ها از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. بدین منظور از روشهای؛ تحلیل عاملی تأئیدی، تحلیل مسیر، آزمونهای برازندگی با استفاده از نرم افزار SPSS 18.0 و LISREL 8.54 استفاده شده است. نتایج به دست آمده از این پژوهش حاکی از آن است که سه عامل؛ ضمانت و تضمین، مسئولیت پذیری و عوامل فیزیکی و محسوس با رضایت مشتریان رابطه ای مستقیم دارند. در نهایت هر چه عامل فناوری های خود- خدمت در شعب بانک رضایت بخش تر باشد، بزرگی اثر عوامل فیزیکی و محسوس بر رضایت مشتریان بیشتر می گردد. بنابراین فناوری های خود- خدمت اثر عوامل فیزیکی و محسوس را بر رضایت مشتریان به طور مثبت تعدیل می نماید.

کلید واژه: کیفیت خدمات، صنعت بانکداری، رضایتمندی مشتری، فناوری های خود- خدمت.
نویسنده(گان): زهره اکبرپور ، جمشید محمدزاده رستمی
منبع: دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 7600
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.