شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,673
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,669,676
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 141
کاربران حاضر: 142
بررسی و تحلیل 20 کالای اول صادراتی استان قم (موردی)
چکیده:

بدون شک درآمدهای ارزی کشور نقش مهمی در توسعه همه جانبه یک کشور ایفا می کند.برنامه های توسعه کشور نیز بر افزایش صادرات غیر نفتی و استقلال منابع مالی از آن تاکید فراوان دارد و با توجه به نوسانات قیمت نفت در بازارهای جهانی و متغیر بودن درآمد ناشی از آن، رهایی از اقتصاد تک محصولی در جهت رسیدن به ثبات اقتصادی بسیار ضروری می باشد و نقش مهمی در توسعه پایدار دارد و استراتژیهای راهبردی جهت شناخت پتانسیل موجود در صنعت کفش کشور و توسعه صادرات این محصول می تواند بسیار راهگشا باشد. در اقتصاد امروز جهان ، انتقال محصولات ، خدمات و سرمایه میان کشورهای مختلف ، بدون محدودیت های مرزی در حال افزایش است . شرکتهایی که در گذشته تنها در بازار یک کشور فعالیت می کردند ، اکنون برای بدست آوردن سهم بازار در بازار جهانی امروز ، که بازاری پویا ، پیچیده ، رقابتی و دارای وابستگی های متقابل است ، به رقابتی شدید پرداخته اند. گسترش جهانی تجارت ، تمایز بین بازارهای داخلی و بازارهای جهانی و تعیین محل اصلی محصولات ، ملیت شرکتها را با مشکل کرده است. از طرف دیگر ، کشورهای در حال توسعه برای رهایی از حالت اقتصاد تک محصولی ، مثل نفت که دیر یا زود تمام خواهد شد، مناسبترین راه را برای تأمین آینده مردم تولید به منظور صدور می دانند. رهایی از اقتصاد تک محصولی و ایجاد تنوع در صادرات و به طور اخص توسعه صادرات غیر نفتی از ضرورتهای کشورمان می باشد. با توجه به اهمیت موضوع در این تحقیق به بررسی 20کالای اول صادراتی استان در سال 1391و مقایسه آن با سال 1390 ،دلایل افزایش و کاهش صادرات آنها پرداختیم.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: صادرات ، توسعه ، بازاریابی
نویسنده(گان): نیرالسادات آل احمد
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازرگانی و تجارت
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 4500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.