شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,302
بازدید دیروز: 20,225
بازدید کل: 158,560,214
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 46
کاربران حاضر: 46
مروری بر مفاهیم تعهد سازمانی و تعهد حرفه ای و انواع آن
چکیده:

امروزه، تعهد سازمانی به عنوان یک حالت روان‌شناختی شناخته می شود که نحوه تعاملات کارکنان با سازمان را توصیف می‌کند این مقوله ای است که توجه تعداد بسیار زیادی از پژوهشگران را در عرصه رفتار سازمانی به خود جلب کرده است. این امر بدین دلیل است که اثر تعهد سازمانی و تعهد حرفه ای بر طیف گسترده ای از گرایشات و رفتارهای افراد که مرتبط با سازمان است تأثیر می گذارد. رفتارهایی مانند ترک خدمت، جابجایی، وقت‌شناسی، رفتارهای سازمانی شهروندی، گرایشات به تغییر سازمانی و عملکرد در ساده ترین تعریف منظور از تعهد سازمانی یعنی پذیرش ارزش های سازمان و درگیر شدن با سازمان. همچنین معیارهای اندازه‌گیری تعهد سازمانی عبارتند از؛ انگیزه، تمایل برای ادامه کار در سازمان و پذیرش ارزش های سازمان. در این مقاله در پی آن هستیم تا مفاهیم حرفه، تعهد، تعهد سازمانی، تعهد حرفه ای را مورد بحث و اشاره قرار دهیم. در ادامه نیز ابعاد اصلی تعهد سازمانی از منظر آلن و میر مورد بررسی قرار می دهیم.

کلید واژه: تعهد، تعهد سازمانی، تعهد حرفه ای.
نویسنده(گان): حامد بردبار
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 8
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه