امروزه، تعهد سازمانی به عنوان یک حالت روانشناختی شناخته می شود که نحوه تعاملات کارکنان با سازمان را توصیف میکند این مقوله ای است که توجه تعداد بسیار زیادی از پژوهشگران را در عرصه رفتار سازمانی به خود جلب کرده است. این امر بدین دلیل است که اثر تعهد سازمانی و تعهد حرفه ای بر طیف گسترده ای از گرایشات و رفتارهای افراد که مرتبط با سازمان است تأثیر می گذارد. رفتارهایی مانند ترک خدمت، جابجایی، وقتشناسی، رفتارهای سازمانی شهروندی، گرایشات به تغییر سازمانی و عملکرد در ساده ترین تعریف منظور از تعهد سازمانی یعنی پذیرش ارزش های سازمان و درگیر شدن با سازمان. همچنین معیارهای اندازهگیری تعهد سازمانی عبارتند از؛ انگیزه، تمایل برای ادامه کار در سازمان و پذیرش ارزش های سازمان. در این مقاله در پی آن هستیم تا مفاهیم حرفه، تعهد، تعهد سازمانی، تعهد حرفه ای را مورد بحث و اشاره قرار دهیم. در ادامه نیز ابعاد اصلی تعهد سازمانی از منظر آلن و میر مورد بررسی قرار می دهیم.