شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 11,048
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,665,051
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 85
کاربران حاضر: 85
ارائه چارچوب پیشنهادی تاثیر توسعه محصول جدید بر مزیت رقابتی
چکیده:

امروزه بیشتر سازمان ها در جستجوی یافتن عوامل ایجاد مزیت رقابتی هستند. توانمندی در توسعه محصول جدید، در زمره قابلیت های مزیت آفرین و نقطه کانونی رقابت پذیری بسیاری از صنایع است و در حقیقت محصولات جدیدتر رشد و سودآوری را افزایش داده و مزیت رقابتی برای شرکت ها فراهم می نماید. پژوهش حاضر درصدد بررسی فرایند توسعه محصول جدید و رابطه آن با مزیت رقابتی و ارائه پیشنهادات کاربردی در صنایع غذایی منتخب استان آذربایجان شرقی می باشد. مدل مفهومی تحقیق براساس مطالعات نظری و تجربی تدوین یافته است و در ادامه، پرسشنامه ای مناسب برای سنجش و اندازه گیری متغیرهای تحقیق طراحی گردیده، بعد از تأیید روایی و پایایی، پرسشنامه ها در میان نمونه آماری (منتخب مدیران صنایع غذایی استان) توزیع گردیده و اطلاعات جمع آوری شده وارد نرم افزار spss و lisrel گردیده است و روی این داده ها تحلیل عاملی انجام گرفته است، یافته های آماری نشان می دهد که توسعه محصول، تأثیر محسوسی بر مزیت رقابتی دارد. نوآوری در محصول با بهبود کیفیت، افزایش کارایی، پاسخگویی به مشتریان و انعطاف پذیری، قدرت رقابت پذیری شرکت را تقویت نموده و موقعیت برتری برای آن در بازار ایجاد می نماید.
فرمت فایل: Word

کلید واژه: توسعه محصول جدید ، مزیت رقابتی ، معادلات ساختاری ، لیزرل
نویسنده(گان): ساناز سلطانی (فرستنده)، اسماعیل رمضان پور
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 3500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.