شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 11,237
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,665,240
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 175
کاربران حاضر: 175
مروری مبسوط بر مفاهیم تکریم ارباب رجوع، مشتری مداری و رضایت مشتری با تکیه با مفاهیم نظام ارزشی اسلام
چکیده:

امروزه، دولت ها و دولت مردان با استفاده از نظام عمومی و اداری می‌توانند به مهمترین وظیفه خود یعنی تأمین و اداره خدمات عمومی و نیاز مردم، جامه عمل بپوشانند؛ ارائه خدمات مشتری‌گرا واقعیت و نیت اصلی تلاش های دولت در خدمات عمومی و اجتماعی می‌باشد. تلاش اصلی به منظور تدارک خدمات با کیفیت و سطح بالا است که نیازهای مشتریان را بر یک مبنای مداوم برآورده سازد. برای اطمینان از کارآیی و اثر بخشی ارائه خدمات مشتری‌گرا، در سرزمین های گوناگون بر اجرای برنامه‌های ویژه‌ای و حیاتی تأکید می‌شود، از جمله تدوین منشور خدمات در بخش دولتی یا اجرای مدیریت کیفیت جامع؛ در ایران نیز به منظور افزایش رضایت مراجعه کنندگان به اطراف و همچنین افزایش کیفیت خدمات در بخش دولت «طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری» در سال 1381 برای اجراء ابلاغ شده است. در این مقاله، ضمن بررسی مفهوم مشتری و ارباب رجوع به بررسی و تبیین انواع مشتری پرداخته و نیازها و انتظارات مشتریان، خدمت گیرندگان و ارباب رجوعان در سازمان های خدماتی پرداخته می شود و در ادامه نیز به نحوه برخورد با ارباب رجوع در اسلام را مورد اشاره می گردد. در نهایت با مورد بحث قرار دادن مفهوم رضایت مشتری و مزایای پیدا و پنهان آن، اثرات آن بر فرآیندهای سازمان مورد بررسی قرار می گیرد. در خاتمه مباحث مرتبط با ارباب رجوع، رضایت آنها و ... به طور کامل و مبسوط مورد بررسی قرار می گیرد.

فرمت فایل: WORD
کلید واژه: رضایت، مشتری، رضایت مشتری، نظام ارزشی، ارباب رجوع
نویسنده(گان): حامد بردبار
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 3500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.