هر نام تجاری القا کننده مفاهیم متفاوتی می باشد بگونه ای که توسط یک نام تجاری هویتی به محصول یا شرکت بخشیده می شود که می توان از آن جمله به مواردی از قبیل ویژگی های کالا یا خدمت ،کیفیت مناسب ،قیمت مناسب وغیره اشاره نمود.در واقع برندها با هدف شناسایی کالا یا خدمت از یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان وتفکیک آنها از یکدیگر در رقابتهای اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرند (انجمن بازاریابی آمریکا). براین اساس قوانینی جهت حفظ وحراست از برند تجاری تدوین ومصوب گردیده است.از سوی دیگر با گسترش روزافزون تجارت الکترونیک وبالاخص با ورود اینترنت به عرصه تجارت الکترونیک وازآنجاکه لینک –کلمه ای، روش محبوبی برای آگاهی دادن به مخاطبان و دسترسی به آنان محسوب می شودونیز ورود بازارهای آنلاین ووب سایت های حراج ، باعث شده صاحبان علائم تجاری لوکس ومشهور با بیان تجاوز به مارک تجاری دست به شکایت زنند وبی نتیجه ماندن این شکایت ها در دادگاه های مختلف ،با توجه به قوانین موجود در خصوص تجاوز به یک مارک تجاری که تجاوز را استفاده از یک نام تجاری وباعث گمراهی شدن تلقی کرده است همچنان به عنوان یک بحث جنجال برانگیز دنبال می شود .حال این معما همچنان بی جواب مانده است که آیا این عمل موتور های جستجوگر،تجاوز وبه تبع آن تخلف محسوب می گردد یا خیر واز سویی آیا این قوانین سدی در برابرتوسعه تجارت می باشد.برای بررسی این موضوع بر آن شدیم که از علومی همچون فلسفه ،بازاریابی وعلوم دینی کمک بگیریم .که در ادامه با کمک این علوم واز منظری غیر از حقوق قانونی موضوع را دنبال خواهیم کرد زیراآنچنان که تشریح گردیداز منظر حقوقی این عمل جزءمصادیق تجاوز محسوب نمی گردد .