شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,725
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,596,773
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 97
کاربران حاضر: 97
بررسی و شناسایی زیرساخت های موثر در ترویج اخلاق کسب و کار بنگاه های کسب و کار
چکیده:

تأثیر و اهمیّت اخلاق فردی، ویژگی‏های شخصی، صداقت و اعتماد به طور عام، و اخلاق کسب و کار به طور خاص، ‏بر افزایش کارایی اقتصادی و جلوگیری از فساد و رسوایی‏های اقتصادی و نیز تأثیر منفی فساد اداری بر روابط‌ کاری، تصمیم‏ گیری فردی و همة اقتصاد، غیرقابل انکار است. از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی زیر ساخت های اخلاق کسب و کار در بنگاه های تجاری بوده است. بر این اساس ضمن مروری جامع بر متون موضوعی مربوط، 42 نفر از مدیران شرکت های بازرگانی استان اذربایجان شرقی را بعنوان جامعه مورد مطالعاتی به بصورت مصاحبه فردی و گروهی به منظور جمع‌آوری اطلاعات، در نظر گرفته شده است. نتایج این تحقیق با ارائه مدل مفهومی فرهنگ، مجامع علمی (دانشگاه)، فنون بازاریابی، مسئولیت اخلاقی مدیران، نگرش دینی را بعنوان زیرساخت های اخلاقی بنگاه های تجاری موثر مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته شده است

کلید واژه: اخلاق کسب و کار، فرهنگ، مسئولیت اخلاقی، نگرش دینی، بازاریابی
نویسنده(گان): شهرام کشاورزی
منبع: کنفرانس ملی اخلاق کسب و کار دانشگاه بناب
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه