شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,598
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,508,087
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 101
کاربران حاضر: 101
ارائه الگوی مفهومی مدیریت دانش برای شرکت های دانش بنیان
چکیده:

پیتر دراکر در کتاب"جامعه پسا سرمایه داری"عنوان میکند که مهمترین منابع اقتصادی٬دیگر سرمایه یا منابع طبیعی و نیروی کار نیستند٬این منبع اقتصادی بنیادی٬دانش هست و خواهد بود.امروزه ظهور شرکتهایی که حیات آنها مبتنی بر دانش، خلاقیت و نوآوری و تجاری سازی ایده هاست امری متداول در دنیای کسب وکار امروز می باشد.در این میان آگاهی از دانش موجود و نحوه مدیریت آن،به منظور بکارگیری آن در فعالیتهای مربوط به کسب و کار سازمان٬از اهمیت خاصی برخوردار است.تاکنون مدلهای مختلفی برای مدیریت دانش ارائه شده است.در این پژوهش ضمن مطالعه اهداف کارکردی شرکتهای دانش بنیان٬ و تحلیل و بررسی مطالعات و پژوهشهایی که تاکنون دراین رابطه انجام شده است،به ارائه الگوی مفهومی مدیریت دانش برای این شرکتها خواهیم پرداخت.روش این تحقیق کاربردی توصیفی می باشد و بمنظور گردآوری اطلاعات از روش مطالعه کتابخانه ای و بررسی آخرین کتب و پژوهشهای مرتبط استفاده شده است.در نهایت مدلی مفهومی شامل چهار مرحله و با تمرکز بر چهار حوزه دانش ضمنی درونی٬دانش آشکار درونی٬دانش ضمنی بیرونی و دانش آشکار بیرونی ارائه گردیده است.

کلید واژه: مدیریت دانش، شرکت های دانش بنیان، الگوی مدیریت دانش، Knowledge Management,KM Model,Knowledge-based corporation
نویسنده(گان): مهدی شیر محمدی، محمدرضا شجاعی، محسن ذبیحی جامخانه (فرستنده)، زینب میرابی
منبع: ارسا شده توسط یکی از نویسندگان مقاله
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه