با نگاهی به اطراف خود در می یابیم که خدمات به صورتی وسیع گسترش یافته و هیچ اقتصادی نمی تواند بدون خدماتی چون حمل و نقل، ارتباطات، بیمه، آموزش و پرورش و بانکداری به حیات خود ادامه دهد . با توجه به اهمیت مبحث کیفیت خدمات )به ویژه خدمات بانکی ( و همچنین رویکرد مشتری گرایی و مشتری محوری که در سال های اخیر در بحث بازاریابی عنوان شده است نیاز است که در این خصوص راهکارهای اجرایی اتخاذ گردد. این مجموعه حاصل تحقیقی است که هدف از آن سنجش کیفیت خدمات ارائه شده توسط بانک کشاورزی و نیز بررسی ارتباط بین کیفیت خدمات بانکی با رضایتمندی مشتریان بوده است . جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان بانک کشاورزی شرق بندرعباس نمونه آماری 260 نفر از این مشتریان هستند. نتایج این تحقیق با استفاده از روش همبستگی پیرسون نشان می دهد که فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته است.