مدیریت نام تجاری در مجموع تلاش دارد تا با هدفگذاری، برنامهریزی، اجرا و کنترل، برای نام تجاری ایجاد ارزش کند و سپس در جهت حفظ و ارتقای ارزش آن بکوشد برند یا علامت تجاری یک آرم مشخص است که کالاو خدمات را که توسط شخص یا تشکیلات خاصی تولید و فراهم شدهاند را متمایز میکند. این نظام به مصرفکنندگان کمک میکند که از کالاها و خدماتی که ماهیت و کیفیت آنها مورد نظرشان است و با آرم مخصوص مشخص شدهاند، بهره بگیرند. برخورداری از برندی قدرتمند در موفقیت فعالیت ها راه گشا است و تصورات سازمان از آینده فعالیت ها و خلاقیت ها را در جهت ارزش آفرینی کسب و کار هدایت می کند. این فایل شامل مطالبی در خصوص تعریف برند، هویت برند، هدف از ایجاد برند، ایجاد و مدیریت یک برند موفق، چگونه می توان یک برند را توسعه داد ، مدیریت بهبود مستمر ، بریتیش ایرویز و شفافیت برند ، کاترپیلار و نظام هویت بخشی به شرکتهای واسطه، چه علائمی قابلیت ثبت شدن دارند، چگونگی ثبت برند، دامنه محافظت برند و مهمترین وظایف برند می شود.