شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,322
بازدید دیروز: 23,556
بازدید کل: 152,285,140
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 125
کاربران حاضر: 125
تحلیل سلسله مراتبی موانع کارتیمی در دانشگاه‌ها با رویکرد فازی (مطالعه موردی: دانشگاه های شهر تهران) /*
چکیده:

رویکرد کار تیمی در سازمان های کمال جو از اهمیت شایانی برخوردار است. دردانشگاه ها که خود سکان دار کمال آفرینی در جوامع مدرن می باشند، ضرورت بهره گیری از مواهب این رویکرد پر ثمر دو چندان می نماید. پژوهش حاضر بر آنست تا با بهره گیری از مدل آسیب شناسی سه شاخگی، به بررسی عواملی که مانع از انجام کار تیمی در دانشگاه ها می شود بپردازد. بر پایه مدل سه شاخگی، سه دسته عوامل ساختاری، رفتاری و زمینه ای به عنوان موانع کار تیمی مورد بررسی قرار می گیرند. با استفاده از دیدگاه خبرگان و به کمک فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی گروهی، موانع مزبور اولویت بندی شده است. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری آن کلیه اساتید دانشگاه های شهر تهران را تشکیل می دهد. یافته های پژوهش گویای آنست که عوامل زمینه ای، ساختاری و رفتاری به ترتیب بیشترین سهم را در عدم استفاده از کار تیمی در محیط های دانشگاهی ایفا می نمایند.

کلید واژه: کار تیمی ، عوامل رفتاری ، عوامل ساختاری ، عوامل زمینه ای ، مدل سه شاخگی
نویسنده(گان): علی اصغر پورعزت ، علی اصغر سعدآبادی (فرستنده)
منبع: نشریات علمی پژوهشی معتبر
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 3500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.