شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,206
بازدید دیروز: 20,225
بازدید کل: 158,560,118
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 67
کاربران حاضر: 67
رضایت شغلی چیست و چگونه می توان به آن دست یافت
چکیده:

اشتغال از جمله مسائلى است که همواره ذهن انسان‏ها، دولت‏ها و ملت‏ها را به خود مشغول داشته است. هر چند شغل و حرفه به ظاهر، به بعد اقتصادى - معیشتى انسان‏ها مربوط مى ‏شود، ولى با بعد فردى، خانوادگى، اجتماعى، سیاسى و فرهنگى آنان نیز ارتباطى تنگاتنگ دارد. رضایت‏ شغلى حوزه ‏اى است که در آن دیدگاه‏هاى روان‏شناختى اجتماعى، جامعه ‏شناختى، اقتصادى، علوم سیاسى و تربیتى هر یک به سهم خود در آن سخن گفته ‏اند. امروزه در هر کشورى، هزاران هزار شغل و حرفه وجود دارد که افراد به آن اشتغال داشته و از این طریق، به زندگى خود ادامه مى‏ دهند. آنچه همواره مورد توجه روان‏شناسان و اندیشمندان علوم اجتماعى بوده رضایت‏ شغلى افراد و آثار این رضایت در روحیه آن‏ها و بازدهى کارشان مى ‏باشد. اگر کسى به شغل خود علاقمند باشد، خلاقیت و استعداد وى در زمینه کاریش شکوفا خواهد شد و هرگز دچار خستگى و افسردگى نخواهد شد. به عکس، اگر کسى از حرفه‏اش راضى نباشد، هم خودش دچار افسردگى و سرخوردگى مى ‏شود و هم کارش بی ‏نتیجه خواهد بود و از این رهگذر، جامعه نیز دچار آسیب خواهد شد.این مقاله، نگاهى به این موضوع دارد.
این فایل دارای مطالبی درخصوص تعریف شغل، رضایت شغلی، عوامل انتخاب شغل، عوامل مؤثر بر رضایت شغلی، آثار وجود رضایت ‏شغلى، نقش مدیریت در رضایت شغلی، ایجاد شرایط مناسب، افزایش رضایت شغلی، جنسیت و نقش آن در رضایت شغلی و ... می باشد.

کلید واژه: رضایت شغلی، مدیریت، اشتغال
نویسنده(گان): نیرالسادات آل احمد
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه