بسته بندى چهره کالاست. در یک تقسیم بندى کلى، سه سطح اصلى مى توان براى هر کالا در نظر گرفت. اول خود کالا که خدمات مشکل گشا یا فواید اساسى آن را هنگام خرید انتظار دارند. شالوده کالا پاسخ به این پرسش است که خریدار واقعاً چه چیز را مى خرد؟ در سطح بعدى طراحان کالا بر مبناى شالوده کالا، یک کالاى واقعى را به وجود مى آورند که بسته بندى در این سطح قرار مى گیرد. بسته بندى به همراه مواردى مثل طرح و نام تجارى و کیفیت به نحوى با هم ترکیب مى شوند که ارائه فایده اصلى کالا امکانپذیر باشد. آخرین سطحى که مورد توجه قرار مى گیرد مزایاى اضافى مثل خدمات پس از فروش، تضمین ها و نصب و شرایط تحویل است. در این فایل مطالبی در خصوص تعریف کلی بسته بندی (انتقال اطلاعات، سهولت استفاده کننده، جذب در بازار ) ، انواع بسته بندی (بسته بندی تکی (اصلی)، بسته بندی گروهی، بسته بندی حمل و نقلی) ، ویژگى هاى بسته بندى مطلوب، وظیفه تبلیغاتی بسته بندی، مشخصات بسته بندی، 10 شرکت برتر دنیا از نقطه نظر بسته بندی محصولات ،طراحى بسته بندى (هویتمندى، اجزا و حفاظت و دسترسى، مقرون به صرفه، رنگ، فرم، طراحى خط)، خلاقیت در بسته بندی، هوشمندسازی بسته بندی، بسته بندی مناسب، ملزومات بسته بندی، انواع بسته ها (جعبه مقوایی، نایلون چاپی، جعبه های چوبی (صندوق))، منگنه، چسبها، لیبل، هولوگرام( برچسب امنیت)، ویژگی های هولوگرام، تسمه کشی، اقلام بسته بندی، جعبه پالتها، محافظ ها، تقسیم کننده ها، تکیه گاه، تقویتی ها، ضربه گیرها، علائم تصویری، چالش های بسته بندی محصولات کشاورزی در ایران، ضرورت حمایت از بسته بندی صادراتی محصولات کشاورزی، راهکارهای اجرایی جهت تسهیل در ارائه خدمات بسته بندی صادراتی، تامین مواد اولیه بسته بندی، فرهنگ سازی در امر بسته بندی، آموزش، تحقیق و طراحی و تسهیلات و تعرفهمی باشد.