انتخاب استراتژیهای مناسب جزء اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل کسب و کار است .یکی از مهمترین این استراتژیها، استفاده از استراتژیهای قیمتگذاری مناسب است. برای قیمتگذاری درست و رضایت بخش باید عوامل مؤثر بر قیمتگذاری را شناسایی و تنظیم کرد. دوره عمر کالا به عنوان عوامل تاثیر گذار سازمانی یکی از عوامل اصلی در تصمیمگیری و استفاده از استراتژیهای مختلف قیمتگذاری است. تعیین زمان حدوث هر مرحله از عمر محصول و ارایه یک الگوی زمانبندی شده ثابت امری غیرممکن است. مهم؛ تشخیص بهموقع سن محصول و اتخاذ راهبردی مؤثر در زمان مناسب است. از آنجاکه قیمت و محصول ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، هدف اصلی این پژوهش آزمون مجدد مدل چرخه حیات کالا بهمنظور استفاده در اخذ استراتژیهای قیمتگذاری مناسب محصولات در مراحل مختلف چرخه حیات آن است. در این پژوهش عنصر قیمت بهعنوان یکی از مهمترین عناصر در آمیخته بازاریابی انتخاب و تأثیر اخذ استراتژی قیمتگذاری بر چرخه حیات کالا در صنعت لوازم خانگی کوچک بررسی شده است. یافتهها نشان میدهد، نمودار چرخه حیات کالا میتواند بهعنوان ابزاری در جهت راهنمایی بهمنظور اخذ استراتژیهای قیمتگذاری استفاده شود.