هدف پژوهش حاضر تبیین رابطه ی بین وفاداری مشتریان با ویژگی های دموگرافیکی آنان در شعب بانک ملی تبریز (ایران) در سال 1391 می باشد. پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی و از نظر نوع، تحلیلی و از حیث هدف، کاربردی می باشد. جامعه ی آماری پژوهش، مشتریان شعب بانک ملی کلان شهر تبریز (ایران) می باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 386 نفر به دست آمده است. روش نمونه گیری به صورت خوشه ای می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها از آزمون های تی تست مستقل، تحلیل واریانس و پیرسون استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین سن مشتریان با وفاداری مشتریان رابطه ی معنی داری وجود ندارد. هم چنین میزان وفاداری مشتریان بر اساس جنسیت، وضعیت زناشویی و میزان تحصیلات آنان به صورت معنی داری متفاوت است.