بررسیها نشان داده است که گوی رقابت آینده را مدیرانی خواهند برد که بتوانند به طور اثربخش ونتیجه بخش با منابع انسانی خودارتباط برقرارکنند.دراین زمینه هوش هیجانی EMOTIONAL INTELLIGENCE=EI) یکی ازمولفه هایی است که می تواند به میزان زیادی درروابط مدیران با اعضای سازمان نقش مهمی ایفا کندوبگفته گلمن (۱۹۹۸)شرط حتمی واجتناب ناپذیر درسازمان به حساب می آید.اخیرابرخی ازدانشمندان نیز دریافتهاند که هوش هیجانی بااهمیت تراز بهر ه هوشی (IQ) برای یک مدیر ورهبر است . امروزه هوش هیجانی به عنوان نوعی هوش تبیین شده است که هم شامل درک دقیق هیجانهای خود شخص وهم تعبیر دقیق حالات هیجانی دیگران است .هوش هیجانی ،فرد رااز نظرهیجانی ارزیابی می کند، به این معنی که فرد به چه میزانی ازهیجانها واحساسهای خود آگاهی دارد وچگونه آنها راکنترل واداره می کند. نکته قابل توجه درراستای هوش هیجانی این است که تواناییهای هوش هیجانی ذاتی نیستند، آنها می توانند آموخته شوند . دراین مجموعه آموزشی با مفاهیمی همچون تعاریف هوش تعاریف هیجان تعاریف هوش هیجانی و تاریخچه هوش هیجانی و ابعاد و مولفه های هوش هیجانی اهمیت و فایده هوش هیجانی محاسن هیجان های منفی و مثبت قابلیتهای اجتماعی وفردی هوش هیجانی مصادیق رفتاری هوش هیجانی نظریه های هیجان عناصر هوش هیجانی فرآیند شکل گیری و تأثیرگذاری هوش هیجانی نقش هوش عاطفی در سازمان هوش عاطفی و رهبری هوش عاطفی و عملکرد اثربخش اثرهوش هیجانی EI روی کارآئی های سازمان وچندین مطلب دیگر آورده شده است برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس به صفحه شخصی رفته و با انتخاب گزینه افزایش اعتبار نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نموده و بعد از شارژ حساب خود فایل را دانلود کنید. همچنین می توانید سایر اسلایدها (پاورپوینتهای) موجود را از اینجا مشاهده کنید